• 1403/05/07 - 10:56
  • 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

خبر معاون محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قم از کشف ۱۰ محموله بزرگ کالای قاچاق سلامت محور در استان

به گزارش تسنیم و روابط عمومی معاونت غذا ودارو از جلسه امروز استانداری، خانم دکتر ابوالحسنی امروز در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اقدام‌های نظارتی درحوزه سلامت را مورد توجه قرار دادند و اظهار داشتند: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه، ۱۰ محموله کالای قاچاق سلامت محور در این استان کشف و ضبط گردیده.

ایشان یک مورد از این کشفیات را مربوط به حوزه دارویی دانست و افزود: کشفیات نیز مرتبط با داروی قاچاق است.

خانم دکتر ابوالحسنی، با بیان این مطلب که یک مورد از کشفیات نیز مربوط به کالاهای آرایشی و بهداشتی است خاطرنشان کردند: این استان به خاطر وجود منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان، رتبه دوم تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در کشور را دارد.

ایشان ادامه دادند: هشت مورد از کشفیات صورت گرفته نیز مربوط به حوزه طبیعی سنتی شامل مکمل‌های قاچاق، متادون و فرآورده‌های مخدر می‌باشد.

ایشان با بیان این نکته که عطاری‌ها صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند تاکید کردند: عطاری‌ها حتی در صورت داشتن برچسب نیز به هیچ عنوان، اجازه فروش مکمل‌های غذایی و شیمیایی ، آرایشی و بهداشتی را ندارند.

در ادامه افزودند: داروخانه‌ها، تنها مرجع قانونی و مجاز برای فروش محصول‌های دارویی و مکمل‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی هستند که آن هم، باید برچسب اصالت داشته باشند.

خانم دکتر ابوالحسنی، با اشاره به اصلاح فرآیند بازرسی و افزایش تعداد نیروها جهت نظارت بر کالاهای سلامت محور گفتند: امسال با حضور نیروهای توانمند و متعهد، تعداد بازرسی‌هایمان افزایش پیدا کرده‌است.

  • گروه خبری : اخبار و اطلاعيه‌ها,اخبار دارو,اخبار ويژه,اخبار تجهیزات پزشکی,اخبار آرایشی و بهداشتی
  • کد خبر : 61767